lauantai 13. elokuuta 2011

Hääkakkukoristeita


Tänäkin viikonloppuna monen hääkakun päällä on minun valmistama koriste. Tässä esittelen muutaman niistä ja toivotan runon kera sydämelliset onnittelut kaikille tänään "Tahdon" sanoneille <3 

Sinä olet kaste ja minä olen maa
joka aamua odottaa.
Sinä olet tuuli ja minä olen puu,
johon tuuli laskeutuu.
Sinä olet tuli ja minä kuiva maa,
joka elämään virkoaa.
Sinä olet meri ja ulapalla sen
meren laulua kuuntelen.

Me kuulumme yhteen kuin taivas ja maa,
ei meitä voi erottaa.
Me kuulumme yhteen kuin myrsky ja yö,
sinun aaltosi rantaani lyö.
Me kohtaamme hetkessä ikuisuuden,
me palamme roihuten.
Kun muistosi hiekkaan jo haihtunut on,
elää rakkaus sammumaton.

Sinä olet taivas ja minä pääskynen,
joka luoksesi liitelen.
Sinä olet tuuli ja minä olen puu,
johon tuuli laskeutuu.
Sinä olet virta ja minä olen kuu,
joka veteen heijastuu.
Sinä olet lähde ja partaalle sen
minä kumarrun, janoinen.
Sinä olet meri ja ulapalla sen
meren laulua kuuntelen.

Anna-Mari Kaskinen





Aikaisemmat kommentit:
MARJUKKA KIRJOITTI 13.08.2011 - 22:17
Upeita, suorastaan uskomattoman taidokkaita töitä!!
HELEEN KIRJOITTI 13.08.2011 - 22:21
Kyllä on upeita! Saanko olla utelias ja ihmetellä, kauanko yhden koristeen valmistumiseen menee aikaa! Nimim. venyvät ja notkuvat tai halkeilevat massat :)
ROUVA V KIRJOITTI 14.08.2011 - 10:06
Nii on taas komioita koristeita =)... ja mä muuten, ku luulin olleeni kovinki ahkera, ni täällä sitä tippuu sitte maan kamaralle takasi ja kolinalla ;)
Muo siis kiinnostaa kans tuo kulutettu aika, per koriste... mulla riittää joskus vartti, mut toisinaan päivä ja vartti on likempänä totuutta !
Nyt maata 29 tunnin työpäivän jälkeen... ja koin muuten eilen ehtoolla sitte sen kakkumaailman katastrofinki, mitä täs onki ooteltu 8/ Viis kerroksinen hääkakku levis, ku jokisen eväät...onneks kylmiöön, eikä 100 hengen yleisön eteen ;O... Puolessatoista tunnissa sain kuiteski kuorrutettua uudestaan... ei ny ihan pro, mut kasvot säilys ;)
VAALEANPUNAINEN NONPARELLI KIRJOITTI 14.08.2011 - 17:06
Tosi upeita koristeita!!
MERJA KIRJOITTI 14.08.2011 - 22:21
Kiitos kaikille <3 Tuota ajankulkua kysytään silloin tällöin.. Sitä on aika vaikea sanoa. Se on niin koristekohtaista. Jos koristeessa on vaikkapa jotain isompaa yksityiskohtaa jota ei ole aiemmin tehnyt ja täytyy suunnitella enemmän niin silloin helposti voi vaikka tuplaantua suunniteltu työaika. Hääkoristeet, traktorit, autot ja muut paljon yksityiskohtia sisältävät koristeet ovat työläimpiä. Kaikki yksityiskohdat kun tulee minun käsien kautta, ilman mitään "muotteja" niin esim autojen muodot on saatava suurin piirtein oikeiksi. Kaikki massat värjään itse nykyään. Sekin vie aikaa. Työaikaan on laskettava myös asiakkaan kanssa koristeen suunnittelu.. joten kyllä täytyy sanoa, että jokaiseen koristeeseen oli se sitten pieni tai isotöinen valmistaa niin kaiken kaikkiaan aikaa menee reilusti. Itse olen vielä niin kriittinen kädenjälkeäni kohtaan, että jos en ole lainkaan tyytyväinen, niin saatan aloittaa vaikka ihan alusta muotoilun. Tätä onneksi ei tapahtu kuin joskus harvoin, esim jos jokin muoto on saatava näyttämään just tietynlaiselta ja en ole tyytyväinen. :) Sanotaanko, että 1 h - 1 työpäivä on aika hyvä aikaraja koristeille :) Vartissa minulla koristeet ei valmistu, johtuu varmaan siitä, että hyvin hyvin harvoin on sellaisia tilauksia, että ne olisi yksinkertaisia tehdä. Yleensä niihin tulee paljon yksityiskohtia. Joskus on kyllä sellaisia tilauksia, että täytyy samaa koristetta tehdä kahtena päivänä. Välillä on annettava kuivahtaa koristeen. Ja minullahan on vielä sellainen "takuu", että lähetän tilaajalle koristeesta kuvan/kuvia kun se on valmis. Jos on jotain pientä jota asiakas tahtoo muuttaa ja se on vielä helposti muokattavissa, niin sen teen. Huh, tulipas pitkä vastaus.

Rouva V: Aiemmassa vastausta aikakysymykseen.. Huh huh minkä pituinen työpäivä sinulla on ollut! Oi kamala mikä tilanne hääkakun kanssa. Voin vain kuvitella tunteet sen tapahtuessa. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin! Ja miks ei olis menny kun ammattilaiset asialla :) Ja ahkera olet kuin mikä, ei voi muuta todeta. Toinen toistaan upeampia teoksia tulee sivuillesi näytille!
PAULA KIRJOITTI 15.08.2011 - 19:55
Oi miten ihania koristeita, niin uskomattoman hienoine tarkkoine yksityiskohtineen! Kerrassaan upeita. Itse kun moiseen joskus vielä pystyisi. :)
EHKIS KIRJOITTI 20.08.2011 - 17:50
Onko sekaan eksynyt yksi vanhempikin tuotos vai onko painovirhepaholainen yllättänyt? Menivätkö Mia ja Jansku naimisiin jo viime vuonna? =o)
MERJA KIRJOITTI 20.08.2011 - 20:01
Paula: Voi kiitos :) Kyllä sinullakin on blogissasi mahtavia leivonnaisia esillä :)
Ehkis: Ei kyllä päivämäärä on ihan oikein, pari vietti juhlat vain nyt vuotta myöhemmin. :) Kirjoitusvirheitä ei tapahtu aivan vähällä, koska asiakas saa koristeesta kuvan ja tarkistaa kirjoittamani tekstit myös siinä vaiheessa. Tällöin se on vielä korjattavissa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

AVAIN

Hopeaisen avaimeni
lainaan sulle vierahani
ovelle makujen aarreaittaan
lämpimäisten leivontaan.

Pöytä jo koreana sulla, oi
ystävät kylähän tulla voi!
Onnea herkullista toivottaen
vierailustasi kiittäen,

Merja